60th Eurovision Song Contest

 
På lördagseftermiddagen åkte som sagt Emma och jag till Baker Street där vi mötte upp Lisa och Johanna. Vi hade flera timmar på oss att döda innan Svenska Kyrkan öppnade sina dörrar och Eurovision började. Vi gick till Tesco's och köpte lite gott (Magnum Raspberry - två tummar upp!!) innan vi satt i en busskur i någon timma och goofade oss som vanligt. 
 
 
Efter en kort promenad längs York Street kom vi fram till kyrkan. Klockan var då knappt 17.00, Maja, Alva och Johanna skulle komma 17.30 och dörrarna öppnades 18.30. Sitter vi då så här fint och väntar? Njae, det såg mer ut så här:
 
Foto: Johanna
Foto: Lisa
 
Till slut var vi samlade!! Alva, Lisa, Emma, Johanna, Maja och Johanna. Baren i kyrkan hade öppet med massa svenska snacks att köpa. Kl 19.00 slogs portarna till Österrike upp och Eurovision började. Det var ett sådant tryck i salen medan det sakta närmade sig nr 10, då Måns skulle upp på scenen. Varje gång Sverige nämndes eller de filmade Måns tjoade hela salen. När det väl var dags för "Heroes" sjöng alla med, klappade och efteråt lyfte taket. Hoppas det stödet hördes ända ner till Wien. Alva och jag dansade även loss till Belgien's bidrag som var en av våra favoriter. 
 
 
Precis när röstningen höll på att gå mot sitt slut och Conchita Wurst ägt scenen under sin mellanakt hoppade jag på tuben hem. Tanken var att se restultatet hemma på svtplay men innan jag hann se allt fick jag allt spoilat för mig, haha (tack pappa!)... Istället hoppade jag över hela röstningen och såg bara när det var klart att Sverige vann och satt där med munnen öppen. SVERIGE VANN. MUMSMUMS VANN!! MÅNS VANN!!! 
 
 
Europa. Vi ses i Sverige!

Kommentera här: