Besök av bror

 
På denna vackra lilla gräsplätt precis utanför Victoria Station satt jag i fredags och gottade mig i solen. Det var varmt som i en bastu och skratten från människorna omkring smittade av sig men det var inte bara det som gjorde mig extra glad. På en buss, i samma stad, inte långt ifrån precis den här parken, satt nämligen en filur som jag väntat på i två veckor: min bror! 
 
 
Vikingen från Västkusten tog sig till London för att spendera en helg med syster! Vi hade hur kul som helst och hann även med att se Pride-festivalen, gå in och gå vilse i ett flertal bokhandlar och även hänga med mina brudar. Den här första dagen köpte vi dock med oss lunch och satte oss i solen där vi sedan stannade kvar i två timmar, evigt tjattrandes. Sedan promenerade vi igenom London, förbi Buckingham Palace till Trafalgar Square där vi stannade för en cider på en pub.
 
 
Goa o' glada gick vi sedan upp till Covent Garden där vi spenderade eftermiddagen med att titta på olika shower som alltid hålls runt om denna marknadsplats. Vi skrattade fler gånger än vi kan räkna och du kanske även kan räkna ut vem som blev uppdragen? De drar aldrig upp folk med kameror verkar det som (tack gode gud, haha!) men Kristoffer blev uppdragen!! Det slutade med att han fick sig en balettlektion tillsammans med två andra utvalda. Alla tre var galet bra och bjöd verkligen på sig själva, då blir det lyckat!
 
Den här showartisten blev vår favorit, han kröp upp bakom folk utan att de hade någon aning om det och spelade spratt med dem. Bland annat den här gorillamasken som skrämde upp de lyckligt ovetande människorna runt torget, haha! Det var även han som höll i "balettlektionen".
 
När showen var över började våra magar kurra så vi gick till GBK där jag introducerade Kristoffer till några av de bästa burgarna i stan. Vi avslutade sedan vår första dag med att se Spy på bio, en ren skrattfest i två timmar (och Björn Gustafsson som var med i knappt 5 minuter!)! Rejält trötta åkte vi sedan hem och laddade batterierna inför lördagens bravader. 
 
 

Kommentera här: