Tvåtusenfemton

 
Det fantastiska året 2014, då jag flyttade till England, började det här äventyret och träffade exeptionella människor (några av dem spenderades nyårsaftonen med) på köpet, avslutades med dunder och brak! För att fira in det nya året samlades Johanna, Emma, Lisa, Amanda och Sofi (på besök från Sverige) och jag hos tyska Johanna där vi åt nyårsmiddag, drack gott, spelade spel, tände tomtebloss, skrattade tills käkarna gjorde ont och pratade nyårslöften.
 
 
Fyra damer på väg till vår värdinna! Hattarna köpte Emma och jag tidigare under dagen (mitt hemliga uppdrag, inte ens Emma hade någon idé var vi var påväg innan jag ledde in henne i en partybutik) tillsammans med små smällkaramellsliknande saker som sprutade konfetti när man drog i ett snöre - är det nyår ska det vara festligt! 
 
Emma tog med sig tomtebloss från Sverige, de var populära!
 
Foto. Lisa
 
Dags för middag! Det vankades kyckling med paprika, stekt potatis och sallad med vitlökssås. Mums! Efterrätten var dock det bästa: kladdkaka med After Eight-topping. Behöver jag säga mer? HIMMELSKT.
 
Nyårsgänget ♥
 
 
När klockan blev strax efter åtta hoppade vi på tuben och åkte ned till centrala London för att titta på de storslagna fyrverkerierna. I år var första gången som man var tvungen att köpa biljetter till spektaklet, för att det skulle kunnas hålla bättre ordning på folkmassorna. I september bokade vi biljetter och för några veckor sedan landade de i brevlådorna. Nu var det dags att använda dem!
 
Foto: Amanda
Foto: Johanna
 
Här stod vi i cirkus två timmar och väntade på tolvslaget. Man var tvungen att befinna sig inom det område som stod på biljetten redan 21.30. Efter att ha letat reda på den bästa platsen vi kunde hitta (mitt framför London Eye) började väntan. Det gick väldigt snabbt dock, det spelades musik från stora högtalare och allt sändes live på BBC Radio 1. Vi dansade runt och höll kylan borta medan klockan tickade närmare och närmare midnatt. När klockan var 23.00 engelsk tid passade vi dock på att smygstarta firandet eftersom klockan då är tolv i Tyskland och Sverige. Gott nytt år! Till slut var det dock även vår tur. 
 
Foto: Emma
 
Det var de mest otroliga fyrverkerier jag någonsin sett. Man kunde bara stå där och bli helt förbluffad. Himlen var proppfull med fyrverkerier, så långt ögat nådde, musik spelades på hög volym (i takt med fyrverkerierna kan tilläggas), och glittret från fyrverkerierna föll ner mot Themsen som ett blinkande vattenfall. Helt magiskt. Vilket avslut på 2014 och start på 2015, med de mest galna brudarna jag känner.
  
Sist men inte minst: GOTT NYTT 2015!!!! Hoppas ditt år har startat på bästa sätt.
1 Veronika:

skriven

Jääääääklar vad maffigt!! Snygga bilder :D :D

Svar: Tack goding!:*
nurseinthemaking.blogg.se

Kommentera här: