Vi åkte till Baker Street och såg Sherlock och Watson

 
För ett halvår sedan (!) vandrade Linnéa och jag för första gången tillsammans till North Gower Street från Euston Station. Det var här de spelade in BBC's Sherlock Holmes och självklart var vi tvungna att gå dit och vara lite nördiga (länk). I lördags satt jag och brunchade i lugn och ro med Johanna och Lisa när ett sms trillar in... Från Linnéa: "MALIN JAG ÄR PÅ N GOWER STREET OCH BENEDICT ÄR HÄR". Du sa vadå?!?! Då hade Linnéa tagit sig till North Gower Street (som gjorts om till Baker Street) eftersom det ryktades om att de skulle spela in årets julavsnitt av Sherlock under lördagen. Ryktena visade sig vara sanna! 
 
Jag har aldrig ätit så fort i hela mitt liv. Slängde i mig min Belgiska våffla och hoppade på tuben fortare än någon kan säga "Sherlock Holmes". 30 minuter senare anlände jag hos min Sherlockifierade vän och vi stod båda två och gapade. Där var dem. Benedict Cumberbatch och Martin Freeman - de STOD där borta. De andades där borta. De spelade in Sherlock där borta. Och för en halvår sedan stod vi vid samma dörr men utan ett filminspelningsteam i vägen. Alla skådespelare och statister hade på sig kostymer från 20-talet och droskor med hästar körde förbi på gatan stup i kvarten - tydligen spelas det här avsnittet in i den "gamla" Sherlock's anda. 
 
Bild: Linnéa
Bild: Linnéa
Bild: Linnéa
Bild: Linnéa
Bild: Linnéa
 
När inspelningen var över (så häftigt att se en äkta tvserie-inspelning - på avstånd!) tog vi oss ut ur folkmassan som samlats för att se på allt ståhej och började gå längs gatan. Då fick vi syn på den här gamla bussen som vi kände oss tvungna att ta bild på... Även om vi behövde springa ut mitt i den avstängs gatan, haha! Vi gick tillbaka till Euston Station och kunde inte sluta prata Sherlock... Vilken upplevelse. Nu kan man bocka av ännu en sak på sin buckitlist: Se Benedict Cumberbatch. 
 
 
1 Sara:

skriven

Hej!

Jag heter Sara, är från Göteborg och är 19 år. Jag är precis ny i London, jag kom hit igår och känner absolut ingen. Jag har följt din blogg ett tag och tycker att du och ditt gäng verkar vara väldigt härliga och trevliga. Jag undrar därför om du/ni har lust att ses någon gång den här veckan, gärna till helgen eftersom jag är ledig utan några planer. Om du har lust får du jättegärna slänga iväg ett email till mig!

Kommentera här: