Alla ♥-ans dag

 
Alla hjärtans dag spenderades till hälften med mina värdbarn och till hälften med underbara vänner. Efter att ha jobbat några timmar på dagen mötte jag upp Lisa på Baker Street. Eftersom våra kumpaner Emma och Johanna är på hemmaplan under halfterm (liknar svenska barnens sportlov) blev det endast två av fyra spralliga au pairer som åt middag på GBK.
 
Det märktes tydligt att det var alla hjärtans dag. Det första jag fick syn på när jag kom ned till vägen var en tjej som gick arm i arm med sin pojkvän, bärandes på en stor bukett rosor. Överallt på tunnelbanan satt det par medan det uppe på ytan fanns hjärtan i skylftfönstren och små marknadsstånd där man kunde köpa (i sista minuten kanske?) blommor, ballonger och Valentine-kort. 
 
 
För Lisa och mig gick vägen som sagt till GBK där vi möttes av världens häftigaste dekoration: "Baker Streets best burgers, no s##t Sherlock".(!!!) Bästa någonsin. Vi beställde varsin burgare och satt och tjattrade i några timmar. Tiden flög iväg och helt plötsligt var vi tvungna att ta oss till nästa destination: svenska kyrkan. De visar nu i några veckor framåt Melodifestivalen på lördagar kl 19 (20.00 sv tid) och för andra veckan i rad var det dags att sitta och titta på (och skämmas lite över) årets bidrag. Vi fick även sällskap av Maria och Josefina men även Alva! Alva är en härlig prick; helt plötsligt när vi sitter och väntar på att Mellon ska börja kommer det fram en tjej och säger: "Jag läser alla era bloggar!" och vi blir helt paffa. Så himla roligt att hon gick fram. Det slutade med att hon satt med oss hela kvällen.
 
Foto: Lisa
Josefina, Alva, Maria och Lisa på plats och redo för Mellon!
 
 
1 Frida:

skriven

Åååh vart hittade ni den Sherlock-restaurangen? :D MÅSTE dit!!!!

Svar: Den ligger på Baker Street, inte långt ifrån tuben! :D Den är uuuuunderbaaaar!
nurseinthemaking.blogg.se

Kommentera här: