Upptäcker nya vägar

 
När vi väl blivit lite mer inflyttade i nya huset och det inte var lådor ståendes överallt gav jag mig ut på en upptäcksfärd! Nya områden att upptäcka är det bästa jag vet och det här blev inget undantag. Mysiga gator leder upp till den större gatan där det finns gott om fik, resturanger (där familjen och jag ätit två dagar för att fira flytten) och matbutiker, följer man andra gator kommer man upp till stora gatan med tiotals små butiker som säljer allt möjligt, caféer och bagerier.
 
 
Under min vandring (haha, det låter som att jag gick flera mil...) hittade jag en park. Den är ganska liten men den räcker gott och väl! Lite grönt behövs. Här har jag redan hunnit med att ha picknic och spelat fotboll med barnen.
 
 
När jag styrde stegen åt ett spontant håll blev jag lite fundersam... "Vad gör de där svenska flaggorna där borta? Vad betyder de? Hallå, hallå, hallå, hallå. Va, va, va, va, va. Vad är det?! DET ÄR NÅGOT SVENSKT". Ungefär så gick tankegångarna i mitt huvud, haha. Jag gick upp längs gatan, sprang nästan över vägen och kom då fram till en resturang vid namn Stockholm som serverar svensk mat. Jag tuppade nästan av och var tvungen att gå in och beställa köttbullar till lunch. Hemmagjorda, svenska köttbullar med lingon och mos. Så. GOTT. 
 
Förutom svensk mat kunde man även köpa chips, rödbetssallad, godis som på bilden ovan och en massa andra härligheter. 
 
Efter det var min vandring över och jag gick hem för att fortsätta jobba resten av eftermiddagen. Med den här lunchen i magen och den upptäcksfärden i minnet var det dock ingen jobbig eftermiddag. Att flytta över huvud taget har inte varit överdrivet jobbigt, många skratt har det blivit längs vägen! Sedan ska jag inte säga att jag inte är glad att det är över, haha... 

Kommentera här: