Ösregn, varm choklad och sushi

 
Att dricka varm choklad mitt i sommaren kanske inte är det första man gör... Men regnet som öste ned igår blev min ursäkt att smita in på Starbucks för en kopp varm choklad, medan jag väntade på mina lunchkompanjoner! Jag satt där och tittade ut på gatan, på alla Londonbor som gick förbi utanför fönstret och på regnet som smattrade mot backen. Det kändes inte helt fel.
 

En gammal skolkamrat, Emma, och en vän till henne, också vid namn Emma, drog med mig till ett sushiställe! Jag har aldrig testat sushi och var lite skeptisk till en början - men man ska ju prova nya grejer, inte sant? Så det blev en portion sushi med soja och wasabi. Slutresultatet? Det var SÅ GOTT! Kommer man bli ett sushi-freak nu är ju frågan? Emmorna och jag spenderade i alla fall en eftermiddag med mycket skratt, prat och sushiätande. Två tummar upp!
 
Se där, vad bra det blev när man testade något nytt!

 
1 Sandra:

skriven

Jag har aldrig heller ätit Sushi, känns som att man kanske borde testa!

2 Veronika:

skriven

åååååh nom nom noooom!

Kommentera här: