Fem svenska au pairer och en bio

 
I söndags mötte jag upp fem härliga au pair-brudar i Holland Park för en eftermiddag med picknick och även biobesök! Tidigare hade jag träffat endast en dem så det blev en massa nya bekantskaper, det gillar vi! Det roliga var att en av dessa nya vänner kommer från samma stad som jag! Hur har vi aldrig setts förr är ju frågan?!
 
 
En av tjejerna - Maja - och jag bestämde oss för att handla picknickmat tillsammans, eftersom vi ändå tog oss till samma tubstation. Sagt och gjort, vi handlade en massa härlig mat och tog sedan hjälp av GoogleMaps för att ta oss fram till Holland Park (en av de finaste parkerna hittills, mer bilder härifrån kommer!). Området vi gick igenom var helt sagolikt... Vem bor här?! Haha, husen var helt fantastiska, vit marmor och snygga bilar utanför. Det är inte varje dag man får se en Jaguar stående på gatan bara så där.
 
Dagens picknickmat! Räkorna med sweet chilli-sås var oslagbara!
 
I en liten glänta i den vackra parken mötte vi upp resten av gänget och vi spenderade några timmar med prat och diskussioner om au pair-livet innan vi gick längre in i Holland Park och utforskade.
 
"Det känns som om det borde vara så... fluff..."
 
"Den har hår!"
 
Från vänster: Maria, Victoria, Maja och Sandra!
 
 
När vi vandrat igenom några delar av parken (vi gick runt i cirklar ett tag) tog vi oss till Kensington och ODEON. Här visade de bl.a. filmen Begin Again som jag velat se i evigheter och som tur var hade resten av tjejerna inget emot att se "filmen som garanterat ger dig ett leende på läpparna"! Begin Again är numera en av de bästa filmer jag sett. Om du har ett stort hjärta för musik är den här filmen ett måste!
 
1 Sandra:

skriven

Vad fina bilder du tar! Speciellt den när du fångade my special moment med granen, haha! :D

Svar: Tack!! :D Haha, ja, ni klickade verkligen!!
nurseinthemaking.blogg.se

Kommentera här: