Ally Pally

 
I söndags spenderade jag en timmas färd genom London för att komma upp till Alexandra Park och Muswell Hill. Där hittade jag Johanna, Alva och Maja som precis ätit frukost tillsammans. Denna söndag passade vi på att ta en picknick i Alexandra Park och att utforska Ally Pally (som Alexandra Palace också kallas). 
 
Johanna som stolt kör bil här i England! 
Såhär glada var Maja och jag över att få åka bil!! När man spenderar såpass mycket tid på tunnelbana, tåg och buss är det ovanligt härligt att åka bil.
 
Vi tog en tripp hem till Johanna och hälsade på hennes värdfamilj söta kissar. Jag har en svaghet för katter så det blev att spendera så mycket tid som möjligt gosandes med dessa två. Efter att ha köpt med oss frukt/godis från Waitrose vinkade Johanna, Alva och jag av Maja på tågstationen innan vi fortsatte mot Alexandra Park.
 
 
Framför Alva och Johanna kan du skymta Alexandra Palace! Där inne hittar man inte bara en isrink (blev så sugen på att åka skridsskor!) utan det hålls även konserter och andra event här. En väldigt häftig byggnad med en stor glaskupol som tak.
 
Utsikten var inte så pjåkig den heller. En av de bästa platserna att se London Skyline är helt klart uppe från Alexandra Palace.
Foto: Johanna
Till slut slog vi oss ner i gräset med centrala London där nere och vår picknick här uppe; frukt i överflöd samt Daim och chokladknappar. 
 
Alva och Johanna såg längtansfullt på alla barn som hoppade omkring, sprang runt och rullade nerför backen. Det slutade med att de själva la sig ner och rullade nerför gräsmattan! Låt aldrig barnet inom er försvinna!
 
 
På hemvägen började jag leka paparazzi men de två kändisarna sa bestämt nej efter ett tag, haha. Paparazzin tackade då för sig och kameran hoppade ner i väskan. En väldigt mysig dag uppe i Alexandra Park, umgänge med härliga vänner och utforskning av nya platser! 
1 Daniella 🌙:

skriven

Vad kul det ser ut!!

2 Anna [foto]:

skriven

Åh, fina London!

Kommentera här: