Vad gör du nu?

Jag fick en fråga om vad jag håller på med för fuffens nu när au pair året är över: här är svaret! Just nu studeras det för fullt på Göteborgs Universitet för att om tre år (förhoppningsvis) vara legitimerad sjuksköterska. Hitills har det gått närapå tre veckor men det känns redan helt rätt! Nästa termin går vi mer in på anatomi, då läggs den högsta växeln i; nu är det omvårdnad som ligger i fokus. Antagningsbeskedet om att jag kommit in landade redan i London och framtidsplanerna var klara redan innan au pair året var slut. 
 
Tack igen för att ni hängt med under året i London! Jag saknar det alltför mycket... Men det är underbart att få gå tillbaka och titta igenom alla bilder och minnas alla äventyr man varit med om. Nu har som sagt nästa äventyr börjat! Morsning! 
1 Malin:

skriven

Hej! Har läst din blogg under nästan hela ditt au pair-år men inte varit så duktig på att kommentera! Ville bara säga tack för en bra blogg! Har själv precis börjat jobba som au pair i London, kom hit för snart tre veckor sedan och din blogg var en av sakerna som inspirarade mig att komma hit. Så tack och lycka till med studierna! :)

Svar: Hej! Åh, vad du är härlig, tack snälla för dina fina ord! Det är så kul att höra att de små inläggen med några bilder på den här hemsidan har kunnat inspirera dig till ett eget Londonäventyr! Hoppas att du får en helt fantastisk tid och lycka till!! Njut! :D
nurseinthemaking.blogg.se

2 Marielle:

skriven

Har du någon annan blogg nu? Gillar verkligen sättet du skriver på och hade gärna fortsatt läsa dina funderingar och upplevelser!

Svar: Tack så mycket men nej, det har jag tyvärr inte! Att blogga blev en "London-grej" så när jag kom hem försvann viljan att blogga... :(
nurseinthemaking.blogg.se

3 Martina:

skriven

Hej!!
Det är så att jag själv ska åka iväg som au pair i London men har lite panik atm och har lite frågor, och du känns som en bra person att fråga obviously!
1. Hur mycket pengar fick du i veckan? klarar man sig på det??
2. Hur ser det ut med privatliv?
3. Får man ta hem kompisar eller sova borta osv..
Lite såna vardags saker som känns viktiga för en själv. För min panikkänsla kommer ifrån att jag skulle känna mig instängd på nåt sätt hah :(

Svar: Hej!!Jag förstår att det här frågorna ger panik, det är dem man lägger ner mest funderartid på... :/
1. Jag fick 100£ i veckan, vilket man klarar sig på... ibland. Haha, vissa helger gick det pengar så det stod härliga till medan det ibland var pengar kvar. Det är bra att ha pengar sparade som du kan använda på plats för det kommer gå åt en hel del pengar till mat, äventyr, Oystercard (som ett svenskt busskort fast det gäller till tåg och tunnelbana också!) osv.
2. Privatliv är ju lite svårt. Man har självklart ett privatliv men det är svårt att ha det i huset. Det händer utanför väggarna istället, haha. Men du kan alltid välja vad du vill säga till värdfamiljen och inte, de behöver inte veta allt om ditt liv!
3. Det beror på familjen! Prata med dem och fråga. Jag fick ta hem kompisar och sov borta ofta också och det var inga problem. Att ta hem kompisar kan vanligtvis bli ett större "problem" än om du sover borta. Kolla med familjen hur de känner!

Hoppas det här hjälper dig! Det kommer lösa sig ska du se, snart kommer du leva loppan i London. Lycka till!! :D
nurseinthemaking.blogg.se

Kommentera här: