Lyckotorsdag

 
HOCKEY-VM ÄR IGÅNG, mina damer och herrar! Under gårdagens Skypesamtal med brorsan kom vi båda på att det faktiskt var hockey på tvn och tack vare den här fina grejen som kallas internet kunde även jag följa matchen (även om den var lite fördröjd). Som den hockeyfantasten jag är så sitter jag nu, även ikväll, med dagens match spelandes på skärmen. En chipspåse unnar jag mig också, det är ju ändå torsdag. 
 
Dagens jobb bestod av att ge båda barnen frukost, sedan åkte M till skolan. G och jag lekte ett tag, kollade på Peppa Pig (alla barns dröm, alla au pairers mardröm) innan vi gjorde oss i ordning och gick till bibblan för en mysig sång/lekstund med andra barn. G's energinivå låg på 400% och hon ville absolut inte sitta still. Hon sprang runt, jublade högt när det klappades i händer, bläddrade i böcker och rev ner DVD-filmer. Det var en riktigt mysig stund som vi ska försöka göra om!
 
Nu börjar hockeyn!! Sitter du bänkad? 

Kommentera här: