Midsommar i Hyde Park

 
Varje år runt midsommar samlas tusentals svenskar i Hyde Park mitt inne i London för att tillsammans fira midsommar. Ända sedan man kom in i au pair-livet har man fått höra talas om den här tillställningen från au pairer som var här under förra årets firande (Linnéa exempelvis!). Nu var det dags att uppleva den med egna ögon!
 
Det är inte ofta hela gänget (som bestod av 17-18 au pairer när vi var som flest, nu är vi runt 10 st) samlas på samma ställe och under samma tillfälle men det här var ett undantag. Det var så underbart att få sitta där med dessa fantastiska människor som jag får äran att kalla mina vänner. Vi fick även sällskap av nya ansikten och sedan var ju inte Hyde Park direkt tomt... Also, our beloved Johanna was with us to celebrate midsummer and we couldn't be happier that she decided to come along!
 
Foto: Sara
Foto: Sara
Foto: Sara
Foto: Sara
 
Vi satt omgivna av människor åt alla håll och kanter och svenska flaggor vajade lite här och var (även över axlarna på folk) och det vimlade av mat överallt. Jordgubbar, potatissallader, köttbullar, vattenmelon och gifflar var bara något av det vi smaskade på. Emma och jag åkte till Totally Swedish dagen innan och inhandlade svenska godsaker att äta under dagen, haha.
 
Det är inte alla som kan använda tänderna som korköppnare!
 
Till slut höjdes en midsommarstång (eller liknande) ute i en liten dunge så vi sprang dit för att vara med på festligheterna. Det var Björnen Sover och Små Grodorna för hela slanten! 
 
Jossan som björn!
 
De första i vårt gäng var på plats i Hyde Park redan vid lunchtid medan Frida, Johanna och jag kom dit vid 3-tiden på grund av West End Live. Vi stannade dock allihopa till 8! Vi hade så roligt och med skratt, sång (SOMMARTIDER, jag känner det är nånting på gång, SOMMARTIDER), lite regnskurar (tack och lov för trädet vi satt under och paraplyer), mat, dryck, jordgubbar och härliga vänner kan det inte gå fel. Då märker man inte ens att 5 timmar flyger förbi. Det var en upplevelser som hette duga och det gick mer än upp till mina förväntningar. Tack, kära vänner, för att ni gjorde den här dagen till den hit den blev! 

Kommentera här: