Cereal Killer Café

 
Ibland är frukostar inte det gamla vanliga. Ibland äter man inte frukost tillsammans med barnen på morgonen. Ibland går man till häftiga caféer med så mycket flingor att man inte vet vart man ska ta vägen. I tisdags mötte jag upp Lisa och Johanna på Brick Lane i Shoreditch där vi skulle äta frukost på ett ställe som Johanna hört talas om: Cereal Killer Café. Deras specialitet? Flingor. De hade så många flingor, från hela världen. Alla olika sorters flingor fanns att välja bland och tiotals film/serie-figurer tittade ner på oss, bland andra Monster Inc., Frozen, Star Wars (!), Pirates of the Caribbean och Pokemon för att välja några. Vi stod där länge, länge och ännu längre för att ens kunna välja vad vi skulle mumsa på.
 

Cereal Killer Café hade satt ihop några av sina favoritblandningar och det var väldigt nära att jag valde den ovan, bara för att den har ett sådant klockrent namn. "Hi, I'd like Unicorn Poop, please".
 
Till slut valde vi allihop samma (lite tråkigt kan tyckas, men vad gör man när det blev så fruktansvärt gott?!): Chocopotumus med jordgubbar och twixmix som topping! Det var som att äta socker rätt upp och ner men det struntade vi totalt i, det var så gott och det är inte alla gånger man åker och äter frukost på Cereal Killer Café! Emma kom och gjorde oss sällskap efter ett tag men kort därefter var jag tvungen att ta mig hemåt igen för att jobba. Underbart är kort!
1 Emelie Blad:

skriven

Vilken pangidé!

2 Tora:

skriven

Hej! :) Jag har länge velat åka och bo ett tag i London och i sommar blir det äntligen av! Jag ska bo centralt på en skola och där gå tre veckors engelska kurs, halv intensiv.
Jag blir väldigt inspirerad och peppad av din blogg och av allt kul du hittar på! Vad är dina smultronställen sådär topp tre ungefär i staden eller lite utanför? Jag har varit i London innan och har betat av alla turistagrejer och vill se något annat.
Tack igen för din blogg som ger mig längtan till äventyr, resa och att utforska världen!

Kommentera här: