Questions

Är du nöjd med sts och borde man välja dem? 
 
Jag är väldigt nöjd med STS, det var skönt att ha såpass mycket hjälp i början med alla ansökningar, intervjuer med familjer osv. Eftersom det här var så nytt och främmande var det en extra trygghet att veta att man kunde höra av sig till STS direkt om man skulle få problem. Är det här något som är viktigt för dig - att du vill känna en extra trygghet och vill ha någon med mer erfarenhet i ryggen om du skulle behöva hjälp - tycker jag absolut du ska välja STS. 

Hur mycket får man betala för att vara au pair i London? 
 
För det första så kostar det att ansöka till au pair hos STS: 3 000 kr + 990 kr i ansökningsavgift, sedan ett utdrag ur polisregistret (192 kr) samt hälsoundersökning (600-1000 kr). Om du sedan vill ha en försäkring under ditt år som au pair kostar den 335 kr/mån. Mer info om det här finns på STS hemsida!
 
När man sedan är på plats blir det inte direkt billigt, haha. Mat och transport äter upp pengar. Slukar dem till och med. Det kan vara bra att ha pengar sparade att använda när du väl hamnat i England. Jag vet inte hur det är i andra städer men om man skulle hamna i London: var beredd på att hålla i pengarna de sista dagarna innan lönen.

Tog det lång tid från att du skickade in ansökan tills du fick en familj? 
 
Det tog ungefär 2-3 månader från det att min ansökan blivit godkänd av både STS, den engelska motsvarigheten i London och tills dess att jag fick en familj. Under de här 2-3 månaderna läste jag famileprofiler, pratade även med två familjer och i maj bestämdes det att just min värdfamilj ville ta emot mig!
 
Vet du om de går att börja söka redan innan man tagit studenten? Funkar det då man inte kan skicka med slutbetygen? 
 
Jag hade redan tagit studenten och jobbat ett tag innan idéen om att bli au pair ploppade ner i huvudet så tyvärr kan jag inte svara på din fråga... Önskar verkligen jag kunde hjälpa dig! Jag tror dock inte det skulle vara ett problem att påbörja ansökningen och sedan skicka in dina slutbetyg direkt efter studenten. Jag ska dock inte säga för mycket, STS vet mer om det här.

Gjorde du en en video? 
 
(Det här är frivillig del i ansökningen). Nej, jag gjorde ingen video. Jag är mer en fotoriktad människa så det blev att satsa på att göra ett bra collage med bilder istället!

Kommentera här: