En fransk helg

 
Framför den här skylten befann jag mig i fredags eftermiddag och hoppade på tå för att se över huvudena framför mig. Genom dörrarna skulle när som helst två goda vänner från Sverige kliva igenom för en helg i London! Viktoria och Diana, två före-detta au pairer i Paris, hade under veckan spenderat tre dagar i Frankrikes vackra huvudstad för att sedan ta sig över vattnet till England. Vi har haft tre fantastiska dagar med allt vad London har allt erbjuda (tja, så mycket man hinner över en helg i alla fall) och det var underbart att ha dem här!
 
Vi startade våra dagar tillsammans med att pratandes och skrattandes gå till Harry Potter-butiken. Tjejerna hade skickat en listen lista till mig på platser som de ville se medan jag la till en del egna smultronställen. Ett av Viktoria's och Diana's önskemål var Harry Potter-butiken (som de HP-nördar vi är). Vi gick runt där inne ett bra tag och höll i trollstavar, bläddrade i böcker, funderade på vilket mobilskal vi skulle köpa och om vi inte skulle ta och testa chokladgrodor...
 
Två glada parisiskor!
 
 
Efter nörderierna inne på Kings Kross begav vi oss till Nandos där vi åt middag (är man i London får man inte missa Nandos, det borde vara lag på det) innan vi åkte ned till underjorden och tog tuben hem till mig. Där spendarade vi kvällen med att timvis spela TP med Harry Potter-tema (!!!!!) som jag inte kunde låta bli att köpa från HP-butiken. Världens mest underhållande spel!! Trixiga frågor också om J.K. Rowling's värld som man inte ens tänkt på innan. 
 
Foto: Viktoria 
Det var en toppenstart på vår helg tillsammans och tjejerna var nöjda med det lilla de sett av London men mest var vi spända över morgondagen. Då skulle det äntligen bli en tur in till centrala London för att tjejerna skulle få se det London de tidigare bara sett på bild/film. Inget slår att se denna ståtliga stad med egna ögon.
 
1 Emelie - Lever drömmen i Paris!:

skriven

Åh, vad kan bara kan tänka mig allt roligt ni måste haft för er! *hoppas på fler inlägg snarast*

2 Viktoria - Hallon's Place:

skriven

Gah, så fantastiskt kul vi hade det!!! Du var en så spektakulär värdinna och vi blev alldeles tagna med storm av både dig och staden! Tänka sig, jag hade glömt vilken fantastisk fotograf du är men när jag kollar på alla bilder blir jag alldeles till mig och glor med stora, fotografiska ögon och tänker "Genialt ljus! Cool vinkel! Perfekta färger!" om och om igen!!!

Svar: Det är för att ni var sådana fantastiska gäster som var så fascinerade och intresserade av allt!!! Oh my, tack så hemskt mycket!!!! Jag kan knappt vänta tills vi tar våra kameror och ger oss ut på fotopromenad, precis som förr i tiden <3
nurseinthemaking.blogg.se

Kommentera här: