Columbia Road Flower Market

 
London är bra på många sätt. Många, många, många sätt. En av alla dessa bra anledningar är: marknaderna. Att gå på en marknad och strosa runt en söndag är ett mer än godkänt avslut på veckan. En av alla dessa marknader är Columbia Road Flower Market som Linnéa, Lisa, Johanna, Johanna och jag begav oss till en söndag för länge sedan. Vi gick runt bland rosor, tulpaner och en massa blommor som jag inte vet namnet på. Hur många växter finns det i världen?! Det var dock riktigt häftigt och det luktade otroligt gott. 
 
 
De som sålde blomsterna stod och ropade ut priser och blomsorter ("Två för en!", "Fem stycken för två pund!", "Tulpaner, tulpaner, tulpaner finns här!") medan vi gick gatan fram. Jag andades djupare än på länge och alla blomdofterna tog mig direkt tillbaka till den svenska sommaren. Den här gången var det dock inte grönt gräs under mina bara fötter utan snarare grå asfalt under mina skor men dofterna var densamma i alla fall!

Kommentera här: