Vi säger 'på återseende'

 
I lördags "hade vi sorg", som min pappa sa, haha. Det var dags för att säga hejdå till ur-au pairen och vännen, Linnéa. Hon som varit här längst och som äger bloggen som vi alla läste innan/under vårt au pair-år. I mars förra året, några månader innan jag åkte iväg till London, satt jag hemma på västkusten och läste om Linnéa's äventyr och att jag nu fått lära känna den här underbara människan är guld värt. Vi har till och med sett Benedict och Martin tillsammans!!!!! 
 
 
Tretton au pairer var vi totalt och temat under dagen blev att springa upp till folket som sakta men säkert gjorde oss sällskap. Jag mötte upp Lisa, Jossan och Linnéa innan Emma, Frida, Josefina, Maria, Maja, Amanda, Mathilda, Alva och Johanna ockå satte sig vid picknickfiltarna. Solen sken till slut på oss och vi hade en riktigt mysig dag i Hyde Park. Alva's frisbee kom fram efter ett tag och vi kastade den fram och tillbaka, skrattade åt alla gångerna vi tappade den och tjoade högt när vi lyckades fånga den.
 
Foto: Lisa
Foto: Lisa
Foto: Lisa
Mästaren! Frida var en hejare på frisbee och fångade den gång på gång.
Foto: Lisa 
Foto: Lisa (a.k.a. busfröet)
 Många goa kramar utgavs under dagen.
 
Efter att ha suttit i Hyde Park ett tag skiljdes gruppen åt. Johanna, Alva, Frida, Linnéa, Matilda, Amanda och jag tog oss till Nandos vid Oxford Street där vi åt en massa mat medan resten av tjejerna åkte/gick åt sina håll.
 
Efter Nandosmiddagen var det dags för oss att säga 'på återseende' till Linnéa. Det blev kram efter kram men det var svårt att ta in tanken på att man inte skulle se henne nästa helg. Tack för de här månaderna, Linnéa, och fler roliga äventyr blir det i framtiden. Massa kärlek till dig! 
 
 
De av oss som var kvar efter Nandosbesöket stannade på Oxford Street ett tag innan vi gick via smågator ner till Leicester Square. Det var kul att ta sidorgatorna och inte bara gå längs Regent Street. Vi såg en massa nya ställen/gator och gick även igenom gatorna med dyrbutikerna som Burberry, Dior och Louis Vuitton. 
 
 
Lördagen avslutades i biosalongen där vi såg Insurgent, andra delen i Divergent-serien. Som film är den toppen och jag skulle gärna se den igen men som en bokbaserad film var det många punkter som lagts till, tagits bort och ändrats. 
 
 
Efter bion avslutade vi dagen med att gå till Häägen-Dazs och äta glass tills vi fick brutala matkomor och rullade till tuben. Matilda, Amanda och jag slog följe ett tag innan de bytte tublinje och jag hoppade på bussen. En otroligt fin lördag med många bra stunder och några ögonblick som drog i hjärtesträngarna. 
1 Linnéa :

skriven

<3

2 Linnea / Au pair i London:

skriven

Jag snor lite bilder från Hyde Park från dig, hoppas det är lugnt att jag lägger upp dem på bloggen :) <3

Svar: Det är klart!<3
nurseinthemaking.blogg.se

Kommentera här: