Tillbaka i England

Hej London, England och du som läser detta! Jag befann mig under förra veckan i Sverige (!) för att fira påsk men också för att ha lite välbehövd semester. Även om det inte blev så mycket filmtittande och göra-ingenting som jag hade tänkt så blev det ändå tid att andas ut, umgås med saknade vänner, familj och släkt och få känna havslukten/brisen igen. Nu är jag mer än redo för de sista 3.5 månaderna här (3.5?!!)! 
 
Kl 15 kom jag hem till huset här i London, busade med mina två gosingar och pratade med värdföräldrarna samt värdmormorn. Knappt en timma efter det ringer Emma och bjuder in mig till påskmiddag hos Jossan! Aldrig en lugn stund - åh, vad jag saknat det!! Iväg på bussen och en stund senare landade jag hos de fina damerna Moa, Emma, Ellinor, Hanna och Jossan.
 
Jossan, kocken #1, i full färd att förbereda förrätten. 
Ingen påsk utan en fin påskhare!
Förrätten! (Två förrätter om man ska vara petig). Så gott!
Bild: Hanna
Varmrätt på G!
Härmed utses Ellinor och Jossan till Drottningar av Rissotos! Det förtjänar dem efter hur bra den hemmalagade rissoton blev.
 
Emellan varmrätten och desserten blev vi sugna på att spela spel och till slut blev en egen version av Med Andra Ord. Vi skrev alla ner ord på papperslappar som sedan lades i en stor hög. Sedan delade vi upp oss i tre lag (Team Manna for the win!!!) och den ena i laget skulle förklara ett av orden utan att säga själva ordet. Lagkamraten skulle sedan gissa rätt och vi skulle klara av så många som möjligt inom 30 sek. Med den tidspressen blev det ibland väldigt fel och vi skrattade tills vi kiknade!
 
Himmelsk efterrätt - frukt att doppa i choklad!
 
När vi mumsat upp hela tallriken med frukt och all choklad var mystiskt försvunnen splittrades gruppen upp och vi åkte hemåt. Vilken härlig söndagskväll det blev! 

Kommentera här: