Hampstead

 
I lördags jobbade jag 10-3 medan min värdmamma var ute med M. G och jag hade en mysig förmiddag med bus, lek och en hel del Peppa Pig (eller 'Greta Gris' som barnprogrammet heter på svenska) och efter att G tagit sin tupplur och jag fajtats med strykjärnet som inte ville funka i två timmar var det dags för helgen att starta! Två långa veckor med flytt och mycket jobb med barnen slutade nu med 1 1/2 dags ledighet. 
 
Först tog jag en tur upp till Hampstead. Linnéa åker hem nästa helg (kan vi inte bara låtsas som att hon inte alls gör det?! London kommer bli så tomt utan min Sherlockvän...) och ville ha bilder på sig och barnen som en present till värdföräldrarna men också som minne så jag åkte upp till huset i Hampstead. Efter att ha träffat hennes tre pojkar (så fruktansvärt söta!) begav vi oss allihop till Hampstead Heath där vi spenderade någon timma med att fota, spela fotboll, leta pinnar, sparka in bollen i ett stort buskage (det tog ett par minuter att få ut den, haha) och läsa Harry Potter. Vi hade tur - vädret var på vår sida och ljuset var fantastiskt. Det kunde inte ha blivit bättre bilder och jag är så glad att Linnéa frågade om jag kunde hjälpa till med kameran! Det var ett rent nöje. 
 

Kommentera här: