Härligt i Hampstead

 
I tisdags hade jag en ledig eftermiddag och bestämde mig för att åka upp till Hampstead. Med tanke på att det är ett av mina favoritområden i London har jag spenderat alltför lite tid bland dessa gator! Linnéa mötte upp mig utanför tubstationen och det första vi praktiskt taget gjorde var att stanna utanför PAUL och kolla på deras fantastiska bakelser. Man kan inte gå förbi det här stället utan att åtminstone slå ett litet ögonkast in genom fönstret. 
 
 
När vi lyckats dra oss ifrån bakverken gick vi neråt Hampstead High Street till G1 (Giraffe) för att äta lunch! Hungriga som få så det blev det nachoburgare för oss båda två och varsin smoothie. Mums!! Jag älskar giraffen som man fick i smoothien, den blev en souvenir att ta med hem.
 
 
Linnéa fick vara guide eftersom hon befann sig på hemmaplan och vi köpte med oss varma drycker från Costa (de blev dock kalla efter ett tag eftersom vi pratade alltför mycket, haha) och världens godaste brownie samt muffin. Sedan gick vi på måfå in på gator, tittade oss omkring och fotade för fullt tills det var dags för oss att gå skilda vägar. Utanför en biosalong hittade vi en snygg teckning av ingen mindre än Benedict!
 
Foto: Linnéa
1 Veronika:

skriven

Snöööögg jacka Malin!

Svar: Taaaaack goding!! Den är en ny favorit!
nurseinthemaking.blogg.se

2 Emma:

skriven

Hej, är en tjej på 18 år som tar studenten till våren och känner verkligen att jag vill åka iväg som au pair efter studenten!! Hittade din blogg av ren slump och fastna direkt:)

Men som många andra har jag många frågor och funderingar som snurrar i huvudet och jag tror de bästa svaren får men från de som varit i den sitsen. Har du tid och lust skulle jag gärna önska ett svar :))

Men ett kriterie för att då åka är ju att ha körkort (vilket jag har), men är det inte asläskigt att köra högertrafik, allt blir ju helt tvärtemot? :)

Kommentera här: