Happy 20th!

 
Gårdagen var en 20-årsdag mycket värd att minnas! Inte bara för att man kunde vandra runt i ett sensommarvarmt London (vad hände där?! Är det inte november....?) med ett gäng härliga vänner utan för att man också fick äta goda burgare, se en otrolig musikal och spendera ännu mer tid med dessa personer man nu kommit så nära.
 
It's beginning to look a lot like Christmas. Covent Garden's juldekorationer är uppe! 
 
Vid lunchtid mötte jag upp Johanna (en barndomskompis som nu kommit till London som au pair!), Linnéa, Amanda, Maja och Frida utanför Covent Garden Station för att vi skulle äta födelsedagsbrunch på en resturang vid namn Balthazar. Det visade sig dock att det här stället var väldigt populärt och de hade inte ett bord för 6 personer förrän 14.30... 
 
Mitt fina sällskap! ♥ Johanna, Linnéa, Maja, Amanda och Frida.
 
 
Istället för brunch på Balthazar gick vi till Shake Shack, the place för att äta hamburgare. Det kan vara de godaste burgarna någonsin, sådär lagom stora och perfekt gjorda. Mums! Frida hade berättat om det här stället innan och det levde verkligen upp till mina förhoppningar. 
 
Jag vet inte hur många bilder jag har på Linnéa när hon inspekterar saker... Blivande Sherlock?
 
 
Maja och jag (de två nyblivna 20-åringarna) promenerade efter lunchen ned till West End i sällskap av Linnéa (som tagit bilden ovan) innan vi skiljdes åt utanför Queen's Theatre. Det var nämligen dags för födelsedagsbarnen att gå på musikal. Och inte vilken musikal som helst utan en av mina favoriter och en av alla musikaler som finns med på min bucketlist: Les Miserables. 
 
Vi gick in och hittade våra platser på rad 9 (!!). Spänningen ökade för varje minut medan vi satt och läste programmen. Jag såg Les Mis, filmversionen, för drygt ett år sedan och har försökt läsa boken även om den är lite väl tuff (den ska läsas någon gång!). Nu var det dock dags att se musikalen på en teaterscen och jag förstår varför den har satts upp konstant sedan 1985. Det här var något av det bästa jag någonsin sett.
 
När showen var över gick Maja och jag ut från Queen's Theatre, helt skakiga, slutkörda efter alla uttryck men så ofantligt nöjda och körde i nästa växel: dags för dans natten igenom tillsammans med Maria, Linnéa, Johanna, Lisa och Emma! Det slutade dock med att vi åkte hem tidigt eftersom partyhumöret försvann när vi insåg att stället vi hade tänkt gå till visade sig vara ett mellanskoledisco för vuxna... Ingen hit med andra ord. Något som dock var en hit var de underbara personer (samt kanvastavlan och oljekritorna) som förgyllde min 20-årsdag - både på hemmaplan i Sverige och här i London. Vad skulle jag göra utan er?
 
 
 
1 Linnea / Au pair i London:

skriven

Tack för en toppendag! <3 (Jag snodde en bild, hoppas det är okej!)

Svar: Tack själv!! Det var en superdag!<3 det är helt okej!
nurseinthemaking.blogg.se

2 Linnea:

skriven

"Jag vet inte hur många bilder jag har på Linnéa när hon inspekterar saker... Blivande Sherlock?" Hahahaha!!

Svar: Hahahahah, det är sant ju!!😂
nurseinthemaking.blogg.se

Kommentera här: