London från en röd dubbeldäckare

 
Den sista dagen som mina kära föräldrar tillbringade i denna vackra stad satt vi på en buss och åkte runt i olika kvarter. När man behöver en liten snabbare rundtur i London är en Hop-On-Hop-Off-buss det bästa sättet att se så mycket som möjligt! Vi satt praktiskt taget och njöt av vinden i ansiktet medan bussen tog oss runt hela London och vi kunde bara hänga med och titta från höger till vänster i takt med berättaren i örat. 
 
 
Man kan ju tänka att "det är onödigt att sitta på den där bussen om man ändå sett stora delar av alla stoppen på vägen" men där tar man fel. Att man har en berättare i hörlurarna som berättar historien om och rolig information om platserna man åker förbi gör det här till en perfekt tripp, även om man sprungit runt på Londons gator i några månader! Sedan kan man aldrig se för lite av den här staden, den är gigantisk.
 
Vi åkte förbi ett ställe där de spelade in någon videoinspelning av något slag... Jag har alltid velat se en sådan här produktion men fick nöja mig med att se alla teknikgrejer utanför dörren och den här stora lampan som sken in genom fönstret. 
 
Piccadilly.
 
Trafalgar Square.
 
Vackra St. Paul's Cathedral.
 
 
Mot slutet av turen åkte vi förbi Tower Bridge. Rättelse: vi åkte Tower Bridge. Det kan ha varit något av det häftigaste under hela bussfärden! Att se de stora tornen växa framför ögonen för att sedan åka rätt under dem.
 
Tower Of London med City Hall i bakgrunden.
 
 
Hop-On-Hop-Off-bussarna i London har flera rutter att välja bland; Vi åkte först den röda linjen som tog oss runt de stora turistattraktionerna i city innan vi bytte till den blåa linjen som tog oss runt till bl.a Kensington och Royal Albert Hall (ovan). Detta ställe, alltså! Tänk vilken musik som ryms och har spelats innanför de här väggarna. Coldplay spelade två spelningar här i början av juli men tyvärr var biljetterna sjäkvklart slutsålda... 
 
En biljett till Hop-On-Hop-Off kostar £30. Då får man åka hur mycket man vill under 24h + att man det ingår en båttur.
 
Vi avslutade vår dag med att gå till Covent Garden och äta gott på en resturang i närheten. Sedan bar det av åt olika håll - vilket var tufft, men inte lika jobbigt som förra gången. Att inte bo med sin familj är en del av att växa upp. Sedan flyttade jag ju inte direkt runt hörnet men det går bra det här med!
1 Linnea:

skriven

Åh vad kul att se London som en riktig turist trots att man redan bor där permanent! Dina foton är riktigt snygga och jag blir så peppad på att åka till London av dem! :) Hoppas du har en fin kväll!

2 Daniella 🌙:

skriven

åh, detta måste jag göra ♡

3 Viktoria - Hallon's Place:

skriven

Så fina ni är, glada familjen! Jag tycker att sådana där turistbussar i är ypperliga - den vi tog i Paris var superb, för då fick jag se (och höra information om) sådana platser som jag inte kände till! Plus att man får vila från allt gående som man gör som turist, hehe ... Underbart fina foton du tog och bra för nu har jag en liten grundidé om vad som finnas att göra som turist i London. Jag hade verkligen ingen aning innan! Nu kommer jag vara superförberedd när jag kommer någon gång och hälsar på dig!!! :D Bisous!

Kommentera här: